Szymon Modzelewski – O przyczynach wybuchu I wojny światowej. Wykład w Akademii WNET
Dr Szymon Modzelewski, tym razem w ramach wykładów w Akademii WNET naświetla kulisy globalnego konfliktu do 1939 roku określanego nazwą „Wielka Wojna”, później po prostu I wojną światową. Wnikliwie i błyskotliwie analizuje sytuację polityczną poprzedzającą konflikt i z zaskakującą precyzją wskazuje osoby i organizacje odpowiedzialne za jego rozpętanie.
Dr Szymon Modzelewski jest autorem książki poświęconej kulisom i przyczynom wybuchu I wojny światowej, wydanej nakładem wydawnictwa Klinika Języka pt.: Jak nakręcić bombę. Wykład w Akademii WNET można potraktować jako wstęp to tej pasjonującej lektury.
AKADEMIA WNET „Gdyby ktoś mniemał, że coś wie, to jeszcze nie wie, jak wiedzieć należy” (1 Kor 8,2)
Rewelacja!!!!!
GE-NIAL-NE !!! !!! !!!
Dam do posłuchania licealiście z programem historii na tym etapie 🙂
Tak się powinno wykładać ważne sprawy dla Nas Polaków. Mistrzostwo .
Super wykład.
A w video od Pana Szymona Modzelewskiego można usłyszeć:
Niemcy szukały rynków zbytu dla swojego przemysłu ale szukały także surowców które posiadało Imperium Osmańskie i to w dużej ilości dlatego już w latach siedemdziesiątych właśnie powstał projekt kolei Berlin Bagdad przedstawionymi smakowi który na początku nie wykazał większego zainteresowania zajęć konsumowanie zdobyczy Wojennej reparacji wojennych po wojnie francusko-pruskiej i rozwijanie gospodarki na miejscu aby w latach 80-90 zaczęto ten projekt wprowadzać w życie ważne z kilku powodów przede wszystkim dlatego że ta linia kolejowa musi przebiegać przez austro-węgry Bałkany które w tym momencie stają się naprawdę bardzo ważnym strategicznie regionem tutaj wiąże austro-węgry z Niemcami w sojuszu potem dlatego że ta linia którą my nazywamy linią Berlin tak dafnia być w sumie tak naprawdę trochę dłuższa ona miała przebiegać z Hamburga a więc głównego niemieckiego portu oceanicznego który łączy Rzeszę niemiecką z Ameryką Hamburg to był taki port z którego większość emigrantów z Europy Środkowej i w ogóle w większości Europy wypływała do Stanów Zjednoczonych gdzie miały siedzibę największe niemieckie linie żeglugowe miała przez Niemcy i austro-węgry Bałkany Azję mnie msze i Bagdad ta linia łączyć się z basrą ujście do Zatoki Perskiej z wyjściem na Ocean Indyjski uważnie strategicznie strategicznie byłaby taka linia kolejowa gdyby powstała ona wyłączyła tak naprawdę Amerykę przez Hamburg z Bliskim Wschodem i jeszcze dalej z Afryką wschodnią z dalekim Wschodem bo przez zatokę Perską Ocean Indyjski i dlatego ta linia stanowiła tak ogromne śmiertelne wręcz zagrożenie dla Imperium Brytyjskiego No bo okazałoby się że towary można transportować przez koleją przez pół świata że nie trzeba wcale korzystać z kanału Sueskiego a przynajmniej nie nie w każdym przypadku no i dla towarów niemieckich i w perspektywie być może także amerykański otworzyło by to zupełnie nowe rynki zbytu tutaj już myślę że kiedy Brytyjczycy zorientowali się co się święci uświadomił sobie że mają nóż na gardle.
Bardzo ładne i interesujące. Gdyby jeszcze usunąć z nagrania te dziesięć tysięcy „e…”, byłoby idealne.